17 Mac 2010

SPM 2009 & Kejohanan Olahraga STAD♥

Hello guys & gurls .. Sorry readers, Hana dah lame x update belog nii sebab kesuntukkan masa lagipun kelas tambahan untuk subjek Sejarah & Agama diadakan time school holiday .. Selain busy menghadiri kelas tambahan, faktor letih serta masa yang terhad menyebabkan aktiviti blogging tergendala .. So,, again & again please forgive me dear readers..

Untuk entri pada kali ini, story yang akan Hana kongsi bersama readers adalah tentang SPM 2009 yang result nyee baru sahaja diumumkan pada hari Khamis minggu lepas & Kejohanan Olahraga STAD yang telah dilangsungkan pada hari Jumaat sebelum starting cuti sekolah semester pertama yang lalu..

SPM 2009 ::
Semua orang sudah maklum bahawa sekolah terbaik untuk SPM 2009 telah dianugerahkan kepada Sekolah Menengah Sains Seremban (SASER) .. Syabas & tahniah SASER !! Gelaran pelajar terbaik SPM 2009 pula milik seorang student perempuan yang menuntut ilmu di Sekolah Menengah Kebangsaan Green Road, Kuching, Sarawak yang berjaya mendapat result cemerlang (10A+) iaitu Gladys Tan Yee Kim .. Tahniah Sis Gladys diatas kejayaan anda dalam SPM 2009.. :D

Situasi di gedung ilmu Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Ampuan Durah (STAD) pula tidak kurang hebat nyee apabila ramai student yang menduduki SPM pada tahun 2009 berjaya memperolehi keputusan yang cemerlang .. Time result keluar, Hana dan rakan2 mengambil peluang masuk ke dewan besar dan melihat dengan mata kepala sendiri suasana ketika mengambil keputusan Peperiksaan SPM .. Pelbagai ragam dapat disaksikan seperti ada yang menangis gembira kerana memperolehi result yang baik dan bagi mereka yang mendapat result sederhana ekspressi wajah sudah tentu bertukar duka .. Ada juga best student yang x percaya dengan keputusan baik yang diperolehi nyee menjerit gembira & saat paling best apabila pelajar yang mendapat keputusan 5A dan ke atas naik pentas bagi menerima penghargaan daripada pihak sekolah .. Sekarang, pelbagai feeling seperti teruja, gementar, pressure dan macam2 lagi yang sedang Hana rasai lebih-lebih lagi apabila mengenang persediaan mental & fizikal Hana bagi menghadapi peperiksaan SPM yang akan datang .. Huhu,, semoga Allah s.w.t memberikan Hana 1001 kekuatan serta keyakinan untuk melalui antara detik2 penting dalam life ini & diberikan kejayaan yang cemerlang kelak.. InsyaAllah aminnnnn ^_^

p/s :: Kebanyakkan student STAD yang dapat result cemerlang untuk SPM 2009 adalah bekas pelajar kelas 5 Melewar, 5 Antah & 5 Munawir ..

Kejohanan Olahraga STAD ::
Sehari selepas keputusan SPM 2009 diumumkan, SmkTAD telah mengadakan sukan tahunan ataupun kejohanan olahraga bagi memilih peserta yang terbaik untuk mewakili sekolah ke peringkat negeri dan seterus nyee .. Apa yang pasti, juara keseluruhan sukan tahunan pada kali ini telah berpindah tangan & ia bukan lagi milik rumah Dol Said (DS/Merah) .. Sebaliknya, rumah sukan Dato Onn (DO/Biru) yang sebelum ini sering menduduki tempat ke3 telah bangkit dengan gemilang sehingga dinobatkan sebagai juara keseluruhan Kejohanan Olahraga STAD pada musim kali ini .. Tahniah DO.. Pasukan unit beruniform ST.John Ambulance serta Kadet Remaja Sekolah (KRS) telah mendapat tempat pertama dan kedua untuk pertandingan kawat kaki bagi kategori badan beruniform .. Atoyaiiiii,, Hana terlupa pula rumah mana yang menjadi johan dan tempat kedua untuk kawat kaki challenge (hehe :p) .. Bab hiasan khemah pulak,, konsep rumah Tun Perak (TP/Hijau) tersangat simple & bagi hiasan khemah rumah Dato Onn pulak agak menarik meskipun simple .. Rumah sukan aku iaitu rumah Dato Abdullah (DA/Kuning) yang terkenal sebagai warna diraja telah memenangi tempat kedua untuk pertandingan hiasan khemah .. Yang menarik dekat spot rumah DA adalah kuntuman mekar Bunga Matahari yang bermotifkan riang ria raya (hoho :p) & couple rama-rama yang sangat sweet .. Juara pertandingan hiasan khemah disandang oleh rumah sukan DS .. Keistimewaan khemah DS adalah penerapan unsur-unsur 1Malaysia seperti ada nyee hiasan tanglung, lambang 1Malaysia dan juga pokok kelapa .. Walaupun juara khemah ialah DS, tetapi khemah rumah DA paling menyerlah kerana kuning warna diraja .. Moment paling indah apabila pasukan tarik tali rumah DA berjaya menjadi johan dengan menewaskan pasukan tarik tali rumah TP ..!! Masih terbayang kekecewaan pada wajah Abg Bob juga ahli pasukan TP yang lain kerana tewas 2-1 untuk game tarik tali ditangan pasukan DA .. Walaupun kedudukan rumah Dato Abdullah pada sukan tahunan kali ini sekadar mendapat tempat ke-4 secara keseluruhan, tetapi pada hakikat nyee DA sentiasa menjadi juara dihatiku .. CeehWaaH,, hahahahaha ^_^

Olahragawati & Olahragawan Kejohanan Sukan Tahunan STAD pada kali ini dimenangi oleh ::

Nur Diyana Hussein (rumah DO) merangkap budak pustakawan yang juga member aku ..
Mohd Nor Adha (rumah DS) merangkap budak bola sekolah aku & khabar nyee bf si Fazira (hehe ^_^) ..

Btw,, congratz sebab komitmen yang telah korang berikan sebanyak 100% terhadap sukan akhir nyee mendapat penghargaan dengan dianugerahkan peserta terbaik L1 & P1 serta pada masa yang sama merupakan olahragawati & olahragawan sekolah kita .. Tahniah Diyana dan Adha ^_^ (Aku,, tidak akan pernah melupekan pengalaman dimana aku dan member2 membantu guru-guru penasihat rumah DA dengan bertanggung jawab menghias khemah sebaik mungkin..)

p/s :: Readers, sila enjoy mengunjungi belog Hana sambil dihiburkan dengan lagu2 best yang bersiaran di Farhana FM .. Hehehehehe ;)

Tiada ulasan: